Selasa, November 26, 2013

Penyesalan SEUMUR HIDUP seorang SUAMI

Kisah teladan:

Saya ayah kepada seorang putera n suami kepada seorang isteri...
Kami bahagia dan makan minum tidak pernah kurang walaupun kami golongan pendapatan rendah.. Setelah kerja setahun di peratauan orang ISTERI saya disahkan mengandung.. Saya mengambil cuti setahun utk menemani beliau melalui saat kehamilan..

Setelah bersalin dan putera kami pun dah 4 bulan saya sambung kerja semula di perantauan org, namun tidak lupa akan isteri saya di rumah. Sebelum pergi, isteri saya menyuruh saya kerja di tanah air sendiri sahaja dan tidak membenarkan saya pergi.. Namun saya mengendahkan kerana saya perlu mecari duit dan inginkan kehidupan yang selesa buat kami sekeluarga..

Selepas seminggu saya bekerja tiba2 isteri saya sakit tenat.. Saya terus mengambil cuti dan terbang pulang ke rumah.. Membawa beliau ke hospital dan saya cuma sempat bersama isteri saya selama 2 hari sebelum dia pergi meninggalkan saya dan putera saya..

Saya tidak puas hati dengan pemergian isteri, saya cuba mencari punca kematian kalau2 ade penyakit ataupun apa2.. Namun jawapan yang saya terima dari semua doktor adalah isteri saya mati kerana rindukan saya..

Saya berharap agar abg2 diluar sana, janganlah meninggalkan isteri di rumah terutamanya bila anak2 belum lagi setahun kerana kita tidak dapat menduga psikologi seorang wanita. Pemikiran mereka rumit namun mereka adalah insan yg patut kita belai kerana banyak yg telah mereka korbankan untuk insan tercinta..


~nurDia~

Tiada ulasan: