Ahad, Jun 30, 2013

ayah dan ibu....

dalam bulan jun... banyak peristiwa sedih yg berlaku dalam keluarga ku....

25 Jun 1981....
arwah ayah ku mengalami kemalangan sehingga meragut nyawanya.... ketika tu seminggu lagi umat islam kan menyambut ramadhan.... sedih nya tak terkata coz aku antara anak yg rapat dengan nya.... 


10 Jun 1988...

7 tahun selepas ayah pergi mak pula mengikut nya.... bulan syawal masa tu.... hari terakhir arwah berpuasa 6 tetiba dia mengalami muntah darah dan dimasukkan ke hospital kelang.... setelah seminggu kat hospital... arwah balik ke rumah kak long kat taman muhibbah, sungai besi... seminggu gak arr aku tak jumpa ngan arwah walaupun masa tu aku cuti sem... cam no nak p... kak ngah masa tu dah keje.... adik laks sekolah... aku jadi penunggu rumah... n tukang masak arr.... 

masa tu kami dah kehilangan kedua orang tua... namun hidup tetap kami lalu bersama-sama.... 

walau dah lama mereka meninggalkan kami... tapi bagi bagaikan baru je mereka pergi.... aku tetap merindui mereka berdua.... 

kini ramadhan datang lagi... makin mengamit rindu ku pada mereka berdua.... rindu nak mendengar bebelan mereka... rindukan kasih sayang mereka... rindu nak menatap wajah mereka berdua.... jelesnya bila melihat kenkawan ku yang masih punya orang tua.... 

kenapa arr terlalu sekejap mereka dipinjamkan kepada kami adik beradik???

~nurDia~

Tiada ulasan: