Khamis, Januari 24, 2013

cintai kekasih Allah....

Sayangilah seorang dalam hati selagi ia belum menjadi sah sebagai milikmu.... cintailah dia dalam diam. Bila hati terlalu merindui... kucuplah dan dakaplah kekasih Allah dalam doa kunjung dihujung simpuh mu saat dikau merintih menginginkannya untuk menyampaikan bisik nurani buat seorang yang kita ingin dicintai... maksud mengucup dan mendakap di sini bukanlah menganggapkan kita mahu bercumbuhan dengan Nabi.. jangan lak ada yang salah ertikan... ini hanyalah pandangan mata hati... sekilas kita ingin menyinta seorang yang belum sah milik kita agar tak terkecewa dan menjadi penyakit di hati.. 

paling utama meluahkan seluruhnya pada Ilahi dan renungkan cara perkenalan Rasulullah SAW dengan ramai isterinya... MasyaAllah! Adakah lagi insan sanggup berkorban semata-mata kerana sunnah Nabi.. Jika ada sesiapa yang pernah terbaca dan mendengar kesah keluarga Nabi.. 

ya Allah.. SubhanAllah... Rindu.. menjadi satu kerinduan amat.. renungkan bersama ummah mukhtahir... kini ramai yang hanya melihat pada fisik dan bukan kerana sunnah Nabi SAW.. tidak ikut syariat lagi... 

Wallahua'lam..

~nurDia~

Tiada ulasan: