Sabtu, Oktober 01, 2011

lawatan ke pantai timur-hari pertama


malam 23/9 dalam kul 9 lebih aku drive ke sekolah... park kete kat sekolah... dok tunggu bas yg dijanjikan...

kul 11 baru muncul.... terus masuk kan bebarang dalam bas... n susun pelajar kat dalam bas baru arr kami laks naik... tempat guru2 dihadapan...

kul 11.30 bas meninggalkan perkarangan sekolah... bergerak ke pantai timur.... aku mengambil kesempatan melelapkan mater... coz malam semalam aku hanya sempat lena dalam 2 jam je...


24/9...

aku tersedar masa bas berhenti kat r&r gambang... ku lihat jam dah kul 3 lebih... aku sambung lena kembali...

kul 5 lebih kami bergerak ke toilet then ke surau.... tunaikan kewajipan.... pastu ke ruang makan... kami bawa bekal... nasi impit salwa bawa, aku bawa rendang n serunding... husna laks bawa pinggan polistrin... entah camno leh lupa bawa sudu... aduhai... air order je arr...





lepas mamam kami kembali ke bas... bergerak ke santuari penyu cherating... kami sampai dalam kul 8.45 pagi... tempat tu lum buka lagi... so kena arr tunggu...

kul 9 kami bergerak masuk... so diberi lihat tayangan video sebelum melawat kat persekitaran....


 menonton tayangan video
penyu yg dijaga dalam kolam...

 anak penyu yg berusia 2 minggu..

pastu kami bergerak ke pantai cherating...  tak dan mandi arr... just menikmati keindahan alam...





perjalanan diterus kan ke kuala terengganu... destinasi kami ke masjid terapung utk tunaikan solat zohor... pastu kami ke noor alfa batik... sempat arr beli kain ela utk geng kat sekolah....


 demo cara membuat batik...
 
 nie hasil nya setelah kain yg telah tercanting kami warnakan....

pastu kami ke pantai batu buruk utk makan tengahari cum makan malam sekali....menu pilihan adalah nasi ayam... alhamdulillah...

sempat lagi menikmati suasana petang di sana... ramai org di pantai petang2 begini... bersantai bersama keluarga...
pastu kami ke taman tamadun islam... utk ke masjid kristal.... utk solat maghrib... sebelum kami ke home stay yg telah ditempah... 




homestay losong siakap.... kami sampai dalam kul 8 lebih... terus masuk dan bersihkan diri...

kul 10 lebih. member ku mai ambil aku... p makan2 kat waterfront... pastu dia bawa aku ronda2 bandar kuala terengganu... kat kul 12 member ku hantar aku balik ke homestay...



~nurDia~

Tiada ulasan: