Khamis, Ogos 06, 2009

...aku dan DIA

Kadang2 tu hati dan jiwa aku rase takut,sedih,sunyi,kosong,dan tak tenteram..
Bila aku duduk sorang2 baru la aku taw kenapa aku jadi macam ni..
Walaupun aku serba serbi cukup, lengkap dan sempurna tetapi hati aku rase lain sangat2..
Baru la aku terpikir yg sebenarnya aku lupa DIA..
Selama ni aku terlalu seronok dgn dunia DIA yg pada DIA hanya kecik sangat tetapi pada aku besar dan penuh dengan keseronokkan..
Aku x pernah pon ingat kat DIA..banyak kesalahan yg aku buat..
Yang haram aku halalkan..
Yang buruk aku baikkan..
Memang aku lupa kat DIA..
Terlampau banyak kurniaan, rezeki dan limpahan yg DIA beri kt aku..
Tetapi aku sikit pun x pernah bersyukur..
Sekarang baru aku sedar yang harta dan kejayaan ada kt aku sume nya bkn dtg dari izin manusia tetapi dengan keizinan DIA..
Aku sangat2 bersyukur atas apa yg dikurniakan kat aku dan DIA telah menyedarkan aku..
Aku tau yg DIA sayangkan aku sbb tu awal2 lagi DIA bagi petunjuk dan menyedarkan aku supaya aku tidak hanyut dan pergi lagi jauh..
Aku hamba mu yg lemah dan jahil..
Kuatkan la hati dan semangat ku..
AMIN...

Tiada ulasan: