Selasa, Julai 14, 2009

harga diri

sememangnya tiada orang yang sempurna di dunia ini, masing2 ada kelebihan dan kekurangan.. walau siapapun kita - cantik, kacak, tidak lawa, gemuk, kurus, kaya, sederhana mahupun miskin, semuanya mempunyai sisi kebahagiaan dan kekurangan...

jika ada yg lebih dari kita, terasa di hati sedetik rasa cemburu, maka jadikanlah ia sebagai cabaran untuk menjadikan kita lebih baik..

hargailah apa yang kita miliki sekarang kerana ia adalah kurniaan rezeki dari Allah.. usah marah, menyesal atau mengeluh dengan kekurangan yang kita miliki kerana ia tidak akan membawa kita ke mana2..

jadilah jiwa yang cekal, berusaha sedayanya, hargailah apa yang ada dan jadikan kekurangan yang ada itu sebagai the kind of force that will bring us to the top.... It not about where we start.., it about the journey to change our life to be a better person... so take a ride, start a new believing..,

sememang kita semua sentiasa dalam rahmat dan dikurniakan petunjuk hidayah Ilahi dalam menjalani kehidupan ini........seraut wajah riang dan hati yang tenang hanyakan terukir dengan iman dan taqwa..

2 ulasan:

nita berkata...

salam selasa kak..

erk! tetiba lak malas nak teruskan diet.. yang menyeksa jiwa raga tuhh..

tapi..

nak jadikk pengapit akak..

mesti arr kena kurus sket.. kan kan kan.. huhuhu!

jgn mare kak.. muahhhh..

nurdia berkata...

ermm ye la tu