Isnin, April 18, 2005

aper yang ku cari sebenarnya nie ????

semakin bingung aku jadinya.... perbagai persoalan timbul dalam benak ....

aper nak jadi ngan diri ku??
aper yg ku cari sebenarnya??
sampai bila aku harus begini??

ku rasa hidup ku kini semakin hilang arah tuju... pada sapa aku harus mengadu?? bingung2 aku memikirkan......

tapi bila ku fikir kembali.... adakah duit yg menjadi persoalan... sedangkan aku punya kerjaya sendiri.....

aper persoalan sebenarnya???? adakah aku harus begini selama2 nya..... ???

entah la.... tu je yg mampu ku jawab..... sabo je la.... utk ku menenangkan diri......

semua kejadian yang berlaku punya hikmah tersendiri.......


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jawapan ada pada diri kau sendiri..kita manusia hidup terus mencari..mencari2 yang telah dicipta Allah.. mencari apa ang telah ada didepan mata..mencari adalah suatu perasaan yang yang biasanya tak kecukupan atau pun tak ada...cubalah buat bertenang sejenak beristighfar dan tanya pada diri sendiri apa yang aku cari?....kau sebenarnya mencari ketenangan...walaupun apa yang kau telah perolehi kau akan sentiasa tidak merasa puas kerana manusia tak pernah merasa puas...kita mesti banyak bersyukur...moga2 Allah akan menambahkan apa yang kita telah ada..dan kita buat banyak bersabar moga2 Allah sentiasa berada disamping kita atau Allah sentiasa beserta dgn kita..amalkanlah dua perkara ini insyaallah terhentilah segala apa yang dicari.. sebab kita sebenarnya mencari tuhan yakni Allah subhana wa ta'ala...amin..
http://ben-abdul.blogspot.com/

nurdia berkata...

thanks prenn....