Rabu, April 27, 2005

adil kah kehidupan ini....

agak lama aku tak menulis di sini... mungkin x ader perkara yang menekan jiwa... so kurang la aku ke sini....

semalam aku borak ngan sorg rakan maya ku.... dia rasa bosan ngan kehidupannya.... sehingga dia rasa nak terjun dari bangunan tinggi.... terbang bak burung yang bebas diangkasa....

sepatutnya dalam usianya...dia dah seharusnya punya anak2 n suami yang perlu diuruskan... sedangkan dia... hanya sendiri ...sebatang kara menongkah kehidupannya...tak punya pekerjaan yang tetap....ke sana sini sendirian tanpa arah.... semalam katanya dia dah berhenti kerja....dok melepak aje.... aduh aper nak jadi.... katanya dah tak mampu meneruskan cabaran....

sedang ku... punya pekerjaan.... punya segalanya...walau x punya keluarga untuk ku uruskan .... tapi aku punya anak2 murid yang memerlukan khidmat ku..... masa ku sengaja ku penuhkan dengan tuisyen...atau aper saja kerja untuk ku melupakan .... aper yg aku tiada... so masa ku sentiasa terisi dengan pelbagai aktiviti.....

alhamdulillah.... aku bersyukur kehadratMU Ya Ilahi..... dengan segala limpah kurnia MU......

Tiada ulasan: