Rabu, Mei 01, 2013

kesihatan ku yg merundum....


tahun 2013 dah hampir pertengahan tahun.... bebagai peristiwa sedih yg berlaku keatas diri ku.... mungkin ujian dari NYA.... aku redha....


bukan nak berkeluh kesah.... tapi.... penyakit tahun lepas berulang kembali.... cuti sem bulan mac tu seminggu aku dok kat sepital.... 1 april aku dibenarkan balik....

kembali bekerja seperti biasa.... tapi entah cam no leh 4 hari selepas aku bekerja aku kemalangan... balik dari sekolah.... sebuah kete ku sagat bukan disengajakan.... semua akibat pengaruh ubat nya pasal.... huhuhuhuhuh..... kat 3 ke 4 km aku masih bergerak lagi sehingga kete ku terbalik dalam longkang.... 

kete yg telah berkhidmat lebih 9 thn ranap aku keje kan.... huhuhuuh sedih sesangat.....cry.... ader org hantar aku ke hospital.... sib baik tak aper2.... tapi amat sakit kat pinggang n dada ku impak dr kemalangan tu....

aku dapat mc seminggu..... tapi 4 hari selepas kemalangan aku tetiba hyppo laks.... lepas satu... satu laks.... aduhai.... 2 hari aku dimasukkan ke hospital tanjung karang.... sib baik mak angkat ku nak jaga masa aku kat hospital tu....
 
kuar sepital... adik tak benarkan aku balik ke rumah ku.... aku dok kat rumah adik ku.... anak angkat ku pulak dok jaga aku kat sana.... masa tu aku betul2 down sesgt.... sampai tak peduli aper yg berlaku kat keliling.... aduhai....

la nie aku asyik ader appointment ngan sepital je ler... sampai kepala pun nenong akibat makan terlalu byk ubat..... nie ler yg ku hadapi kini.... 

Ya Allah... Kau berikan ler kesihatan dan kekuatan buat diri ku.... tak sanggup nak berterusan seperti nie..... jika ia baik utk ku kan sembuhkan ler... jika tidak... matikan ler...


~nurDia~

2 ulasan:

mel berkata...

Sabar kak nur.. anggaplah kita sebagai org yg beruntung kerana Allah beri peluang untuk mengurangkan dosa-dosa kita melalui sakit dan ujianNya.. Makan ubat tau.. kita serupa... mel tetiap hari pun at least 4 biji ubat kena telan.. huhu... :)

Tanpa Nama berkata...

Sorry to hear this. Moga kesihatan Kak Nur kian pulih buat masa sekarang ni dan semakin sihat dan bertenaga kembali.


Om USA