Sabtu, Oktober 06, 2012

YA ALLAH KAU BERTAHTA DI HATIKU...

Kenapa hati sering membisik,
betapa ku rindu di hati ku, 
sentiasa hati mengingati, 
begitu teguh di hati mencari sepenuh hati,
rindu mencengkam di lubuk hati,
terlalu indah hati mencintai,
sepenuh ketulusan cinta yang tak berbelah bagi,
lalu ia meresap hati terdalam sekali,
hingga sampai hati terperi,
sungguh indah cinta wahai kekasih sentiasa bertahta, 
bermain-main diingatan fikiran hingga hati,
merindui setiap keluar masuk nafas yang ku masih berdiri di atas dunia,
dan tak pernah jemu dihatiku,
mencintai setulus hati seteguh ikatan murni,
begitu agung mendapat kasih sayangmu,
petunjuk kasih sayang darimu,
tidak dapat ku membalasnya,
hanyaku menjadi hamba atas kasih cinta hati menyanyangi,
tidak akan padam kasihmu itu,
hanya aku mengemis cintamu,
tiada apa yang ku pinta,
setiap perbuatan cinta perbuatanku,
hanya satu yang ku niat di hatiku,
selagi nyawa dikandung badanku,
seteguh itu rinduku kepadamu wahai kekasih hati,
izinkan aku duduk bersamamu disinggahsana, kerusimu,
ingin ku berbicara hatiku denganmu wahai kekasih nyawa,
di hatiku hanya memuja serta cinta tak berbelah baginya,
kaulah kekasih yang adil lagi bijaksana,
kasihlah diriku serta hatiku,
ku ingin kasih sayang darimu,
wahai kekasih, yang sentiasa dihatiku,
YA ALLAH TIADA TUHAN MELAINKANMU HANYA ALLAH PUJAAN KEKASIH DI HATIKU,
SAYANGILAH AKU CINTAI AKU,
KU INGIN MELIHAT KEKASIHKU,
KERANA KEBIJAKSANAAN DIRIMU,
MENJADIKAN YANG DIRIKU TIDAK MAMPU,
BEGITU HEBAT KEKUASAANMU,
HINGGA AKU MENJADI RINDU 
YA ALLAH KAU BERTAHTA DI HATIKU.

~nurDia~

Tiada ulasan: