Ahad, Oktober 17, 2010

bajet 2011

bajet 2011 telah pun diumumkan pada jumaat 15/10/10..... oleh dato najib....

bagi kakitangan kerajaan... no bonus but.... bantuan kewangan sebanyak rm 500 akan diberi bulan disember nanti.... alhamdulillah... dapat gak dari tak dapat langsung.... kan... kan... kan... bersyukur ngan pemberian NYA.... mengerakkan hati dato najib utk menganugerahkan bantuan kewangan sebanyak tu...

satu yg sangat aku suka.... PTK dimansuhkan... yahooo... menyusahkan je PTK nie... mereka ingat kita cikgu2 nie suka sangat ke nak jawab soklan cam tu... menyusahkan... nak kena study lagi... coz banyak keje2 len yg perlu kita lakukan... n keje pun never ending maaa..... sampai ader kala nya terpaksa dibawa balik ke rumah... huhuhuhu....ader sapa kisah ngan keje2 kita... balik nya bila pelajar gagal... cikgu sering disalahkan... ader mereka kaji keadaan pelajar tu sendiri... huhuhuh... semakin lama aku mengajar... aku nampak semakin parah keadaan pelajar masa kini... minat belajar pun tiada... coz dok leka ngan kemewahan duniawi...

kepada wanita yg mengandung.... cuti bersalin dah jadi 90 hari.... ramai org perempuan yg berkawin dan merancang utk mendapatkan anak bersorak kegembiraan.... tapi terhad kepada 300 hari je... kalu dikira balik... 300 bagi 90 ader arr 3 baki 30 hari.... so nie bermakna... perlepasan utk cuti bersalin dah jadi 3 kali bersalin je arr... kalu dulu 5 kali bersalin... nie bermakna... kerajaan tak menggalakkan org kita menambah umat muhammad sebanyak2 nya... huhuhuhu....

bajet dah diumumkan... suka tak suka... ia tetap kan berjalan tahun depan....

doaku...

  • moga kehidupan kita sentiasa murah rezeki....
  • diberi kelapangan utk mencari ilmu dan menambah ilmu...... walaupun terdapat pelbagai halangan yg perlu kita lalui....
  • ditetapkan hati dan iman kita kepada islam.... aminnnnnn
  • hidup tetap kena kita teruskan walau pelbagai dugaan yg pasti akan kita tempuhi....








~nurDia~

3 ulasan:

Umie a.k.a Lynda78 berkata...

kak...ekekeke...PTK dimansuhkan tp digantikan dengan exam lain nanti eheheheheh...

duit saguhati tu, mmg diorang dah tetapkan pun sebab budak2 nak naik skolah...kira takde perubahan pe2 pun... :(

tepianmuara berkata...

selamat ya cikgu!

mel berkata...

setuju dgn kak nurr....