Isnin, September 07, 2009

siapalah aku...

saat kerinduan ini menjengah
titisan air membasahi pipi
hanya dengan mengingati sunnah mu
rindu ini ku lepaskan

ya Rasullullah...
tidak layak insan seperti aku untuk mendampingi insan suci seperti mu
tidak setaraf bagi ku mencintai insan berakhlak mulia seperti mu

namun...
kerinduan ini
mendambakan insan seperti mu
sebagai pemdamping hidup...
betapa mulia diri mu

siapalah aku untuk mengimpikan lelaki seperti mu
aku bukan khadijah wanita mulia
aku bukan siti aisyah yang tinggi imannya

aku hanyalah wanita biasa
yang tiada apa apa
yang terlalu menyintai mu dan merindui mu

akhlakmu...
budimu..
iman mu...
tutur bicara mu...
menjadi igauan setiap waktu

5 ulasan:

Maiyah berkata...

salam kak, nampak nyer kekasih kite sama ini nak kene saing nih :D mengingatinya buatkan hati byk istiqamah

nita berkata...

huhu! yerlaaaa.. betul kata kak maiyah.. sama jerr kekasih kita ni kan..

kita takkan lupakannya jika kita selalu mengingatiNYA..

insyaallah..

nurdia berkata...

bukan kita je kan.. rindukan Dia... malah ramai lagi kan... so sesama kita pertingkatkan amalan... moga kita semua kan ditempatkan bersama2 nya di sana nanti...

ummu berkata...

assalamualaikum Nurdia
salam Ramadhan dan salam taaruf
puisi yang menyentuh kalbu saya.tahniah atas karya ini

nurdia berkata...

w'salam ummu masyitah... terima kasih...