Ahad, Ogos 30, 2009

... rindu... sakit nya...

aku dalam kepayahan menggongcang kalimah rindu,
dalam keberatan melafaz rindu pada yang tak sudi,
mana mungkin semudah kata
tidak mustahil seindah yang kau cipta
pada nurani yang menghampar seluas lautan,
rindu ini dalam dan suram
salju rindu ku akan kau rasa setelah tamat nadi dunia,

mugkin itu yang kau hasratkan,
mungkin itu jua yang kau ingin aku buktikan,
ketahuilah sulaman bicara yang tanpa konkritnya suatu erti,

merinduimu menyeksa maruahku dan perasan yang dibendung,
namun itulah kerelaan aku dalam kebenaran realiti mahuku,
carilah aku disitu dengan perasaanmu,
hubunglah aku disini dalam kamar hati yang terluka,

aku merinduimu hingga tamat noktah-noktah keikhlasan
aku menyayangimu hingga tujuh lapisan suara ke sisi langit,
disinilah aku berdiri arca kerinduan yang termaktub
kan ku lakarkan rasa rindu ku di sini...

biaqkan aku di sini.....
aku kan setia di sini....

4 ulasan:

sis_nita berkata...

salam kak..

lama akak tak hapdet blog yerr..

kak berbuka menu apa tu..? saya lek umah mak ni.. jap lagikk nak lek dah..

take care yerr kak.. jgn rindu2.. rindu tu sakit taw..

nurdia berkata...

w'salam nita...

entah arr... x der idea nak hapdet blog kat sini....

petang nie teringin nak makan jemput2 jagung je... masa sikit utk akak je...

maiyah berkata...

salam kak.. mmg susah kalo ngan rindu nih

nurdia berkata...

w'salam maiyah...

tu arr...