Sabtu, Ogos 22, 2009

andai bisaku...

Andaikan ku dapat memilih
Terbaik untuk kita
Tak pernah sekalipun ku berharap kau meninggalkanku

Kerana semua kenangan
Takkan mungkin terhapus
dalam sekelip waktu
Dan di dalam hatiku nyata
Tertulis namamu

Pergilah dikau raihlah cintamu
Aku yang pertama takkan pernah rela
Bila kau disana
tiada temukan bahagia
kembalilah... aku sedia menunggu...

Aku memang tak pandai merangkai
Untai kata cinta
Namun segala daya yang ku punya
Hanyalah untukmu

Hanya doa yang selalu tertanam di jiwa
Tidak kutahu mengapakah
Sepinya melanda hatiku

Dan bukannya kemahuanku
Datangnya sendiri
Tidak kutahu mengapakah
Pilunya dipinggir hatiku
Dan kucuba untuk mengusir
Tapi tak berdaya
Lalu terbuka gerbang hatiku

Menyambut rindu datang bertemu
Aku gelisah
Kini rinduku menjemput cinta
Yang ditakdirkan denganmu sayang
Bukan pintaku atau mahumu

Semuanya suratanNya
Tapi mengapakah kau sekadar waktu
Cinta yang datang cepat berlalu

Pergimu sayang bersama cinta
Tercalar pedih di dalam dada
Aku tersiksa
Aku terdiam kaku menahan
Bisanya menikam kalbuku
Separuh nyawa ku pandang wajah
Di depan kaca

Tutup kembali gerbang hatiku
Tidak bermaya langkah kakiku

Di saat ini
Tidak kusangka jadi begini
Terpisah jua kita akhirnya
Aku sendiri tidak mengerti
Sungguh pilu di hatiku
Untuk melepaskanmu demi kerana
Ku masih sayang, sayang padamu
Terbangkit resah di dalam kalbu
Terhimpun rindu sayang
Luka cintaku

2 ulasan:

nita berkata...

wahhhhh..

pop-up komennnn.. heheh! suka saya taw..

kak.. kak pose tak..? kak tgh wat pe tu..? nnti bebila kita buka pose sesama yerr..

nurdia berkata...

yo la tu...

insyaAllah kalu berkesempatan... tak bani janji...

nie akak lum sihat sangat.... demam kejap ok kejap ko.... batuk menjadi2... selsema... sib baik dah cuti baru teruk...