Ahad, Mei 03, 2009

hadirmu...

Mungkin perlu begini saat kebimbangan bersarang di dada. berjauhan untuk mencari makna satu ikatan rasa. apakah akan kau ketemukan sebuah jawapan dari pengasingan ini.

sudah kau tangkalkan sebuah kalimat lewat pesan yang berulang. memang aku menyayangi dia apa adanya. namun kalimat itu bukanlah bayu petang yang melenakan.

dedaun cinta meliuk-liuk terkulai dihujung dahan kesabaran. tegakah kau mengujinya terus sehingga dia lelah dalam debar-debar yang mencabar. taukah kau ada luka yang menyengat tiap kali kau lemparkan mesramu pada yang lain. dia hanya menahan rasa dalam diam. rindu baginya begitu indah. pun amat menyakitkan. kau bertemu dengan yang lain satu kebetulan ....??????

begitu satu kesetiaan dicari, saat berjauhan dalam sepi mengunci diri. begitu kerinduan membara api, 'tika sebuah wajah enggan muncul dalam mimpi. begitu resah yang tak terlukiskan, sehingga titis-titis kristal berderai berjatuhan.

pun belum lega segala rasa yang menyebakkan dada.pun belum tenang cemburu yang mengocak-ngocak kenang.begitu sepinya dia saat kau tiada. dia terus menanti dalam hitungan waktu dan hari. menangis sendiri dalam rindu yang menggigit di sanubari.

Kehadiran orang yang dikasihi rasanya adalah satu yang tak ternilai harganya

Tiada ulasan: