Rabu, Mei 13, 2009

Andaikan....

Andaikan kudapat memilih
Terbaik untuk kita
Tak pernah sekalipun ku berharap kau meninggalkanku
Kerana semua kenangan
Takkan mungkin terhapus waktu

Dan didalam hatiku nyata
Tertulis namamu

Pergilah dikau
raihlah cintamu
Aku yang pertama takkan pernah rela

Bila kau disana tiada temukan bahagia
Aku memang tak pandai merangkai
Untai kata cinta
Namun segala daya yang kupunya
Hanyalah untukmu
Hanya doa yang selalu tertanam di jiwa

Tidak kutahu mengapakah
Sepinya melanda hatiku
Dan bukannya kemahuanku
Datangnya sendiri

Tidak kutahu mengapakah
Pilunya dipinggir hatiku
Dan kucuba untuk mengusir
Tapi tak berdaya
Lalu terbuka gerbang hatiku
Menyambut rindu datang bertemu

Aku gelisah
Kini rinduku menjemput cinta
Yang ditakdirkan denganmu sayang
Bukan pintaku atau mahumu
Semuanya suratanNya
Tapi mengapakah kau sekadar waktu

Cinta yang datang cepat berlalu
Pergimu sayang bersama cinta
Tercalar pedih di dalam dada

Aku tersiksa
Aku terdiam kaku menahan
Bisanya menikam kalbuku
Separuh nyawa ku pandang wajah
Di depan kaca
Tutup kembali gerbang hatiku

Tidak bermaya langkah kakiku
Di saat ini
Tidak ku sangka jadi begini
Terpisah jua kita akhirnya
Aku sendiri tidak mengerti
Sungguh pilu di hatiku

Untuk melepaskanmu
demi kerana
Ku masih sayang,
sayang padamu

Terbangkit resah di dalam kalbu
Terhimpun rindu sayang
Luka cintaku

2 ulasan:

nita berkata...

andainya ada cinta..
di ruangan naluri mu kasih..
andai ada rindu..
lalalalalala..
lupa lirik pulak.. huhu!

jiwang arr akak ari ni.. salam khamis kak..

nurdia berkata...

salam khamsi nita... lirik lagu sapa tu....